ای بی بی ABB - پیشرو صنعت آزما

ای بی بی ABB

ای بی بی ABB

تاریخچه ای بی بی ABB - پیشرو صنعت آزما

تاریخچه ای بی بی ABB

شرکت ای بی بی ABB  (یاASEA  براون بووری) یک شرکت بین‌المللی سوئیسی-سوئدی است که دفتر مرکزی آن در زوریخ، سوئیس قرار دارد و عموما در حوزه‌ی رباتیک، برق، تجهیزات سنگین الکتریکی و تکنولوژی اتوماسیون فعالیت می‌کند. شرکت ای بی بی ABB  در فهرست «۵۰۰ کمپانی برتر مجله فورچون»، رتبه‌ی 341 را دارد و 24 سال است که در این لیست قرار دارد.

شرکت ای بی بی ABB  در سال 1883 میلادی توسط لودویگ فردهولم در شهر وستروس (شهری در کشور سوئد) به عنوان تولیدکننده‌ی لامپ (چراغ الکتریکی) و ژنراتورهای الکتریکی تاسیس شد. همزمان شرکت «براون، بووری و سای» یا مخفف آن BBC در سال 1891 در شهر بادن (واقع در کشور سوئیس)، توسط چارلز یوجین لنسلوت براون و والتر بووری به عنوان یک شرکت سوئیسی فعال در حوزه مهندسی برق و تولید موتورهای AC و DC، ژنراتور، توربین‌های بخار و ترانسفورماتور تاسیس شد.

همچنین ای بی بی ABB  ، همراه با شرکت های قبلی خود ، دارای سابقه ای برتر از نوآوری است که بیش از 130 سال قدمت دارد. نوآوری در DNA ما وجود دارد از زمانی که ما برای استفاده از فناوری جدیدی به نام برق تأسیس شدیم. از آن زمان ما همچنان به پیشبرد مرزهای فناوری برای افزایش عملکرد به سطوح جدید ادامه می دهیم.

نقاط عطف ای بی بی ABB

2020
ABB Ability ™ Genix Industrial Analytics و AI Suite ترکیبی از قدرت مدیریت داده ، دانش حوزه ، قابلیت های فناوری و تخصص پیاده سازی است. این مجموعه به تصمیمات به موقع ، دقیق و مبتنی بر بینش برای دستیابی به درجه بالایی از بهینه سازی و کنترل کمک می کند.

2019
ای بی بی ABB انقلابی در تابلوهای فشار ضعیف ایجاد می کند: فناوری صفحه اتوبوس همراه با قابلیت اتصال
پلتفرم ای بی بی ABB  جهش بعدی نوآوری را نشان می دهد و ای بی بی ABB  را به امن ترین گزینه برای اپراتورها تبدیل می کند ، کارایی را به حداکثر می رساند و هزینه صنایع دیجیتالی را کاهش می دهد.

2018
ای بی بی ABB به عنوان قهرمان عنوان سری به مسابقات فرمول E قهرمانی FIA ملحق می شود تا مسابقات قهرمانی فرمول E جدید ABB FIA را تشکیل دهد. سری مسابقه به عنوان یک بستر رقابتی برای آزمایش و توسعه فن آوری های برق رسانی و دیجیتالی سازی مربوط به تحرک الکترونیکی عمل می کند.

1.تاریخچه ای بی بی ABB - پیشرو صنعت آزما

2017
ABB ABB Ability ™ ، راه حل های دیجیتالی پیشرو در صنعت خود را راه اندازی می کند ، که مشتریان را به قدرت اینترنت اشیاء صنعتی متصل می کند. ای بی بی ABB  بینش داده ها را به اقدامی مستقیم تبدیل می کند که “حلقه را می بندد” و ارزش مشتری ایجاد می کند.

2015
ای بی بی ABB ربات واقعاً مشارکتی جهان را معرفی کرد: YuMi®. ربات مبتکرانه دو بازوی دوستدار انسان با قابلیت های پیشرفته ، پتانسیل وسیع جهانی اتوماسیون را در صنعت باز می کند.

2012
ای بی بی ABB یک قطع کننده DC ترکیبی مناسب برای ایجاد شبکه های DC بزرگ بین منطقه ای توسعه می دهد. این پیشرفت یک چالش فنی را حل می کند که بیش از صد سال است حل نشده باقی مانده است و شاید یکی از عوامل اصلی تأثیرگذار در “جنگ جریانات” بوده است.

2.تاریخچه ای بی بی ABB - پیشرو صنعت آزما

2010
ای بی بی ABB نیروگاه برق آبی Xiangjiaba در جنوب غربی چین را به شانگهای در فاصله 2000 کیلومتری با اتصال UHVDC با ظرفیت 800 کیلو ولت و 7200 مگاوات برق متصل می کند.

2008
NorNed ، طولانی ترین کابل زیر دریایی HVDC در جهان با 580 کیلومتر ، شبکه های برق نروژ و هلند را با ظرفیت انتقال 700 مگاوات به یکدیگر متصل می کند.

2005
ای بی بی ABB برق را از طریق اتصال DC (جریان مستقیم) که از 70 کیلومتری خشکی سرچشمه می گیرد به سکوی گاز در دریای شمال می رساند و از انتشار سالانه 230،000 تن CO2 و 230 تن NOX جلوگیری می کند.

3.تاریخچه ای بی بی ABB - پیشرو صنعت آزما

2004
ای بی بی ABB سیستم اتوماسیون گسترده 800xA خود را راه اندازی می کند که یک سیستم اتوماسیون فرآیند را ارائه می دهد که از آن زمان در هزاران برنامه نصب شده است و بهبود مستمر بهره وری را ارائه می دهد.


2002

ای بی بی ABB شبکه های AC استرالیای جنوبی و ویکتوریا را با طولانی ترین انتقال زیرزمینی جهان مرتبط می کند. ای بی بی ABB  همچنین Conneticut و Long Island را با اولین انتقال زیردریایی HVDC اکسترود شده در جهان مرتبط کرد.

2000
ای بی بی ABB اولین نیروی الکتریکی تجاری ولتاژ بالا در ساحل به کشتی را ارائه می دهد و به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از کشتی های پهلو گرفته در بندر گوتنبرگ سوئد کمک می کند.

4.تاریخچه ای بی بی ABB - پیشرو صنعت آزما

1998
ای بی بی ABB ربات دلتا FlexPicker را راه اندازی می کند که منحصراً برای صنعت چیدن و بسته بندی طراحی شده است. امروزه این شرکت پیشرو در فناوری جمع آوری و بسته بندی روباتیک با سرعت بالا است.


1990

ای بی بی ABB ، خانواده ای از پیشرانه های برقی را راه اندازی می کند که در خارج از کشتی ها ثابت شده و عملکرد رانندگی و رانندگی را ارائه می دهند. آنها قدرت مانور ، کارایی و فضای موجود در کشتی را افزایش می دهند.


1988

ASEA و BBC ادغام می شوند و شرکت جدیدی را تشکیل می دهند که دفتر مرکزی آن در زوریخ سوئیس است. این گروه جدید که از 5 ژانویه 1988 شروع به کار کرد ، 17 میلیارد دلار درآمد داشت و 160000 نفر در سراسر جهان مشغول به کار بودند.

5.تاریخچه ای بی بی ABB - پیشرو صنعت آزما

1986
ASEA 71000 نفر را استخدام می کند و درآمد 6.8 میلیارد دلار و درآمد پس از اقلام مالی 370 میلیون دلار گزارش کرده است.

1978
ASEA یکی از اولین ربات های صنعتی را روانه بازار کرد.


1972

ASEA اولین نیروگاه هسته ای خود را در سوئد می سازد و در حال ساخت 9 راکتور از 12 راکتور این کشور است.


1963

ASEA با معرفی یک تریستور پیشرفته که می تواند جریان الکتریکی بیشتری را نسبت به دستگاه های موجود کنترل کند ، به یک پیشرفت بزرگ تکنولوژیکی دست پیدا می کند.

6.تاریخچه ای بی بی ABB - پیشرو صنعت آزما

1954
ASEA اولین خط انتقال HVDC در جهان را نصب می کند و 20 مگاوات و 100 کیلو ولت را در جزیره گوتلند در فاصله 96 کیلومتری تأمین می کند.

1953
ASEA اولین شرکت در جهان است که الماس مصنوعی تولید می کند.


1952

ASEA اولین کابل 400 کیلوولت AC را طراحی و نصب می کند-یک کابل فشار کم 70 متری روغن (LPOF) که یک ایستگاه برق زیرزمینی (ساخته شده برای مقاومت در برابر بمب اتمی) را به شبکه سوئدی متصل می کند.

1942
ASEA اولین ترانسفورماتور 120 MVA ، 220 کیلوولت در جهان را در ایستگاه استکهلم Elverks Värtanstation می سازد.

7.تاریخچه ای بی بی ABB - پیشرو صنعت آزما

1932
ASEA بزرگترین ترانسفورماتور خود خنک کننده جهان را با توان 2500 کیلو ولت آمپر (کیلوولت آمپر) می سازد.

1926
ASEA لوکوموتیوها و مبدل های برق راه آهن جدید استکهلم به گوتنبرگ را تأمین می کند.

1893
ASEA اولین سیستم انتقال سه فاز را در سوئد می سازد.


1890

Elektriska Aktiebolaget با Wenströms & Granströms Elektriska Kraftbolag ادغام شده و Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget را تشکیل می دهد ، که بعداً به ASEA کوتاه شد.

8.تاریخچه ای بی بی ABB - پیشرو صنعت آزما

1889
یوناس ونستروم سیستم سه فاز ژنراتورها ، ترانسفورماتورها و موتورها را اختراع کرد.

1883
لودویگ فردهولم Elektriska Aktiebolaget را در استکهلم به عنوان تولیدکنندگان روشنایی برق و ژنراتور تأسیس می کند.

9.تاریخچه ای بی بی ABB - پیشرو صنعت آزما


ادغام

در دهم آگوست 1987، شرکت ASEA و BBC براون بووری اعلام کردند که می‌خواهند با هم ادغام شده و شرکت ای بی بی ABB  (یا ASEA براون بووری) رو تشکیل دهند. این شرکت جدید در زوریخ، سوئیس فعالیت خود را شروع کرد و هر دو شرکت قبلی، صاحب 50 درصد از ای بی بی ABB  شدند. آن زمان، این دو شرکت رهبران حوزه‌ای از صنعت به حساب می‌آمدند که در آن زمان به آن «صنعت فنی الکتریکی» گفته می‌شد. ادغام این دو شرکت که شرکت‌های متوسطی بودند، به ایجاد شرکتی جهانی در صنعت انجامید که 18 میلیارد دلار درآمد و 160 هزار نفر پرسنل دارد.

1986
بی بی سی 97 هزار نفر را استخدام می کند و درآمد 8.5 میلیارد دلار و درآمد پس از اقلام مالی 132 میلیون دلار گزارش کرده است.

1984
نصب اولین از نه ژنراتور بی بی سی در بزرگترین نیروگاه برق آبی جهان در ایتایپو در آمریکای جنوبی.

1978
بی بی سی تولید نیمه هادی های دوقطبی را در تاسیسات نیمه هادی لنزبورگ آغاز می کند.

1971
بی بی سی قوی ترین ترانسفورماتور جهان را با 1300 مگا ولت آمپر (مگا ولت آمپر) می سازد.

10.تاریخچه ای بی بی ABB - پیشرو صنعت آزما

1969
بی بی سی اولین درایو سیمان بدون گیربکس را در جهان توسعه داد.

1965
بی بی سی اولین GIS (تابلو برق عایق گاز) 110 کیلوولت را می سازد که به قطع کننده ها اجازه می دهد با خیال راحت در فضایی محدود کار کنند.

1953
اولین انتقال داده ها در فرکانس حامل توسط بی بی سی از طریق خط فشار قوی 735 کیلوولت به واحد کنترل نیروگاه انجام می شود.

1944
بی بی سی اولین لوکوموتیو با سرعت بالا را با محورهای محرک که به طور انحصاری در کشتی های کوچک نصب شده است ، توسعه می دهد.

11.تاریخچه ای بی بی ABB - پیشرو صنعت آزما

1943
بی بی سی اولین قطع کننده مدار انفجار با سرعت بالا 110 کیلوولت را می سازد.

1939
بی بی سی اولین توربین گاز احتراق را برای تولید برق می سازد.

1933
بی بی سی حق ثبت اختراع روتورهای توربین ساخته شده از دیسک های فولادی جداگانه را که به هم جوش داده شده اند دریافت می کند.

1901
بی بی سی اولین توربین بخار را در اروپا می سازد.

12.تاریخچه ای بی بی ABB - پیشرو صنعت آزما

1893
بی بی سی اولین نیروگاه ترکیبی مقیاس بزرگ در اروپا و تولید برق متناوب را تأمین می کند.

1891
چارلز E. L. براون و والتر بووری براون ، بووری و سی (Boveri & Cie) را در بادن ، سوئیس تأسیس می کنند. بلافاصله بعد ، براون ، بووری اولین شرکتی است که قدرت ولتاژ بالا را منتقل می کند.

13.تاریخچه ای بی بی ABB - پیشرو صنعت آزما

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است